Hvad er email markedsføring

Marketing kan være en jungle at finde ud af, og disciplinen omkring e-mail markedsføring og nyhedsbreve, er en del af den jungle, da det kan være svært at finde ud af, hvad man skal gøre og hvad man ikke skal gør – og hvor skal man starte.

Når det kommer til email markedsføring, så skal man først og fremmest lære sin e-mail platform at kende. Her kan YouTube videoer være en god hjælp, hvis ikke udbyderen har lavet en videoguide selv. Der findes mange gode systemer til email markedsføring og hvilket et, der passer til netop din situation kommer an på budget og hvor stor en email-liste i har.

Hvor skal man starte

En god start når det kommer til email markedsføring er, at lægge en grundig og velovervejet e-mail markedsførings strategi med relevante KPI’er. Strategien skal tage højde for jeres overordnet marketingstrategi, så I er sikker på, at der skrives nyhedsbreve med indhold, som både fænger, sælger og matcher de initiativer, der er planlagt på tværs af jeres kanaler. Det hele skal helst svømme i samme retning.

Derefter bør man kigge på de eller den modtager liste man har, som man sender sin email markedsføring til. Det er vigtigt, at have en modtagerliste, der ikke kun har en stor volumen, men som også er høj i kvalitet. For én ting er, at ens nyhedsbreve når ud til mange, men kvaliteten og segmenteringen af dine modtagere er afgørende for succesraten.

Den første email

Når det kommer til kundernes tilmeldingen af ens email markedsføring, så er det vigtigt, at brugeren bliver godt introduceret. Denne introduktion sker allerede ved sign-up formlen på websitet. Når kunderne har skrevet sig op, så kan du bede dit email-system om, at sende en indbydende og spændende velkomstmail, og sikre et godt første møde med din email markedsføring.

admin